S.M.A.K. zoekt | Communicatiemedewerker digitale media (m/v/x)

Socialmedia

Wil je de komende 2 jaar meegroeien met S.M.A.K. en het museum op de kaart zetten in het digitale landschap? Reageer dan zeker op deze vacature! 

Als Stedelijk Museum voor Actuele Kunst is S.M.A.K. in Gent een ankerpunt binnen de beeldende kunst op nationaal en internationaal vlak. De kunstenaar, kwaliteit en een breed publiek staan centraal in ons denken en handelen. De uitgebreide kunstcollectie van S.M.A.K. en het wisselend tentoonstellingsprogramma zijn het middel bij uitstek om van het museum een inspirerende leer- en onderzoeksomgeving te maken. Dit willen we ook zijn voor toekomstige medewerkers! Wil je de komende 2 jaar meegroeien met S.M.A.K. en het museum op de kaart zetten in het digitale landschap? Solliciteer dan voor:

Communicatiemedewerker digitale media | Voltijds – tijdelijk (1 jaar, verlengbaar tot 2 jaar)

Jouw functie:

  • Als deel van het publieksteam draag je actief bij tot het vergroten van de zichtbaarheid van het museum door gebruik te maken van diverse communicatiekanalen, met de focus op digitale en sociale media.
  • Je schrijft en verspreidt digitale mailings, digitale nieuwsbrieven en levert inhoudelijke invulling van de website en de sociale media van S.M.A.K. Je gaat daartoe actief op zoek naar nieuwswaardige inhoud en verhalen.
  • Je bespeelt op continue basis de sociale media, geeft deze inhoud en vorm zodat je zichtbaar optreedt als digitale aanjager voor het museum. Je werkt actief samen met externe partners die onze digitale structuur ondersteunen.
  • Je volgt recente evoluties op het vlak van digitale communicatietechnieken en (nieuwe) sociale media voortdurend op en vertaalt deze naar toepassingen voor het museum.
  • Je onderzoekt en selecteert de juiste digitale communicatiekanalen op maat van de beoogde doelgroep en boodschap.
  • Je bouwt een netwerk uit met digitale influencers, zoals vloggers, bloggers, podcasts om een maximaal (nieuw) bereik te creëren voor het museum.

Jouw profiel:

  • Je hebt minimum een bachelordiploma (bvb. in communicatiemanagement, communicatiewetenschappen, kunstwetenschappen). Je volgde bij voorkeur een opleiding in nieuwe communicatiemedia en/of digitale media.
  • Kennis van digitale tools voor (bewegend) beeld, Indesign, Photoshop is een pluspunt.
  • Je kan uitstekende kennis van social media management en digitale marketing voorleggen of aantonen in je curriculum.
  • Je kan aantonen dat je zelf een actieve gebruiker van verschillende sociale media bent.
  • Je hebt aantoonbare affiniteit met hedendaagse kunst.
  • Je beschikt over uitstekende schriftelijke communicatievaardigheden in het Nederlands en Engels.
  • Je bent een actieve teamspeler, terwijl zelfstandig werken en initiatief nemen in de lijn liggen van jouw persoonlijkheid.
  • Je kan bij voorkeur starten op 1 april 2019. Je bent flexibel beschikbaar.

Wat heeft S.M.A.K. te bieden?

  • Een dynamische samenwerkingssfeer met een afwisselende functie-inhoud, diverse contacten en autonomie in de job.
  • Extralegale voordelen zoals maaltijdcheques, hospitalisatieverzekering en aanvullende vakantie.
  • Een correct loon (B-niveau) gekoppeld aan eventueel relevante anciënniteit.
  • Ruime mogelijkheden in het combineren van formules in (gratis) woon-werkverkeer.
  • Voordelige aankooptarieven voor de bookshop en edities, gratis toegang tot musea,…
  • Indiensttreding vanaf 01/04/2019.

Hoe solliciteren?

  • Stuur je motivatiebrief en CV uiterlijk 27 februari 2019 naar vacatures@smak.be met duidelijke vermelding van de vacature waarvoor je solliciteert in het onderwerp van de mail. Stuur een extra bijlage mee (max. één A4) die aantoont:
  • welke sociale media je zelf actief gebruikt,
  • welke trends in sociale en digitale media je actief volgt en op welke manier je dit doet,
  • op welke manier je affiniteit hebt met hedendaagse kunst.
  • De selectie-interviews gaan door op 11 en 14 maart 2019.
  • Voor meer uitleg over deze functie, contacteer Evy Vanparys (092407623)
13.Feb.19
Word Vriend van S.M.A.K.
made by