De Vrienden v/h S.M.A.K. nodigden Aang uit om tentoon te stellen in De Vereniging.
Wang (°1981, Chengdu, China, leeft en werkt in Rotterdam) roept in haar werk vragen op rond identiteit en hoe deze door tijd en ruimte veranderlijk kan zijn. Met haar Aziatische achtergrond kijkt ze naar Europa, haar huidige woon- en werkplaats, vanuit een nagenoeg vervreemd perspectief. In haar werk worden autobiografische ervaringen vermengd met fictieve verzinsels, waarbij ze vaak teruggrijpt naar verhalen uit de Chinese literatuur en filosofie, Westerse schrijvers of verhalen van haar vrienden en kennissen.
De kunstenares toont in deze tentoonstelling, met de titel Sensitive Attitudes, een reeks grote werken op papier waarop verschillende scènes uit The Dream of the Red Chamber (Cao Xueqin, 1791), een meesterwerk uit de Chinese literatuur, uitgebeeld worden. De thema’s van deze taferelen handelen over seksualiteit, een veelvoorkomend thema binnen Wangs oeuvre. In haar schilderijen en tekeningen resoneert de klassieke Chinese schilderkunst, waarbij de kunstenares enerzijds teruggrijpt naar haar scholing in China en anderzijds klassieke werkmethodes en technieken op een zeer eigen en hedendaagse manier herinterpreteert.
Daarnaast worden in haar solopresentatie twee stukken uit de installatie Four Woman Seasons of Woman Tragedy (2017) getoond. Deze sculpturen vormen een metafoor voor de vrouwelijke levensloop, waarin zich kleine tragische momenten voordoen. Ze zijn handmatig vervaardigd uit kostbaar hout en dienen als ophangsysteem voor kleren, allemaal stukken uit Wangs garderobe. Naast Winter wordt ook de bootvormige sculptuur Shirt Boat getoond.
Dit werk slaat een brug naar het derde deel van de tentoonstelling, de video met de titel Dusk. Hierin zien we Evelyn Taocheng Wang een boottocht maken op de rivier van de stad Haarlem, een belangrijke plek voor de kunstgeschiedenis van de Lage Landen. De kunstenares wordt vergezeld door een half naakte man en vrouw die symbool staan voor de goden uit de klassieke oudheid. In deze video reflecteert Wang over de representatie van het lichaam in de Westerse kunstgeschiedenis waarbij ze een droomwereld creëert, waarin zij vervreemd lijkt en toch probeert vat te krijgen op een mogelijke ontmoeting tussen beide culturen.
Vrienden v/h S.M.A.K. produceerden een editie met de kunstenaar.