In deze lezing biedt Dr. Flavia Frigeri inzicht in het wereldwijde verhaal van popart.
Deze lezing is helaas volzet.
Dr. Flavia Frigeri onthult hoe Pop nooit alleen een hulde aan de westerse consumptiecultuur was, maar vaak een subversieve internationale taal van protest hanteerde, een taal die vandaag de dag relevanter is dan ooit.
Dr. Flavia Frigeri is kunsthistorica en 'Chanel Collectie Curator’ bij de National Portrait Gallery in Londen. Van 2016 tot 2020 was ze Teaching Fellow aan de afdeling kunstgeschiedenis van de University College London en ze is nog steeds faculteitslid van de masteropleiding hedendaagse kunst bij het Sotheby's Institute. Voorheen was ze 'Curator, International Art' bij Tate Modern, waar ze co-curator was van The World Goes Pop
(2015), en verantwoordelijk was voor Henri Matisse: The Cut-Outs (2014), Paul Klee: Making Visible (2013) en Ruins in Reverse (2013). Ze is de auteur van Pop Art and Women Artists, beide in de Art Essentials-serie van Thames & Hudson, en de co-editor van een bundel verzamelde essays, New Histories of Art in the Global Postwar Era: Multiple Modernisms
(Routledge, 2021). Als onafhankelijk curator omvat haar recente curatoriële werk onder meer: Carol Rama: Eye of Eyes
(Lévy Gorvy, New York, 2019), Boom: Art and Industry in 1960s Italy (Tornabuoni, Londen, 2018) Invisible Cities (Waddington Custot, Londen, 2018) en Evolutionary Travels de openingstentoonstelling van de Fundación Arte in Buenos Aires in 2016.