De Gentse Musea zoeken | Coördinator gezamenlijke marketing en communicatie (m/v/x)

Gentsemusea

De Gentse Musea (AGB Erfgoed en AGB Kunsten en Design) zijn op zoek naar een coördinator marketing en communicatie (m/v/x).

De Gentse stedelijke musea zijn sinds 2014 georganiseerd als autonoom gemeentebedrijf (AGB). Het autonoom gemeentebedrijf Erfgoed verenigt het Huis van Alijn, het STAM en het MIAT. Het autonoom gemeentebedrijf Kunsten en Design verenigt het Design museum Gent, het MSK en het S.M.A.K.

Elk museum heeft een eigen identiteit en beschikt over een eigen promotie en communicatiewerking. Aanvullend zijn we een programma gestart om gezamenlijke marketing en communicatie uit te bouwen. Dit uit zich in bepaalde initiatieven die we gezamenlijk opnemen vanuit de Gentse musea. Een voorbeeld van een gezamenlijk doel is het actief aantrekken van bezoekers vanuit dichtbij-regio’s (Brussel, Wallonië, Nederland, Frankrijk, Duitsland).

Momenteel zijn we in functie van een zwangerschapsverlof op zoek naar een tijdelijke versterking. Er zijn momenteel verschillende projecten die lopen. Enerzijds hebben we opvolging nodig van de bestaande communicatiewerking en anderzijds hebben we coördinatie nodig voor tal van nieuwe projecten (zoals CRM op maat van de musea, gezamenlijke verkoop en B2B verkoop).

PLAATS IN DE ORGANISATIE

  • Je maakt deel uit van het zakelijk team en rapporteert aan de algemeen zakelijk directeur. Het zakelijk team is een compact team: er is een coördinator HR en een financieel coördinator. Het biedt ondersteuning aan de 6 musea op vlak van zakelijke werking.
  • Je coördineert de gezamenlijke communicatiewerking van de Gentse musea en onderhoudt het structureel overleg met de verschillende partners hiervoor (bv. Overleg communicatie van de Gentse musea, Dienst Toerisme, Toerisme Vlaanderen). De coördinator gezamenlijke marketing en communicatie werkt nauw samen met Boekjebezoek.
  • Je coördineert gezamenlijke projecten en rapporteert binnen de projectorganisatie. Momenteel zijn de volgende projecten in opstart:
    • CRM op maat van de musea
    • Gezamenlijke verkoop en B2B verkoop
    • Business change traject Boekjebezoek
    • Ontwikkelen van doelgroepgerichte campagnes
  • Je bent betrokken bij interne en externe overlegstructuren, zoals staf, teamoverleg, personeelsvergaderingen, projectmatige meetings, onderhouden van contacten met partners.

RESULTAATGEBIEDEN

  • 1. Gezamenlijke promotie en communicatiestrategie
    • Je draait mee in het programma. Zowel als projectleider als vanuit een inhoudelijke rol. Binnen de projecten van het programma zoek je hoe we de (voornamelijk digitale) communicatiewerking kunnen uitbouwen in functie van de doelstellingen. Je definieert de nodige data die verzameld dienen te worden om de doelstellingen te verfijnen en de uitvoering van de doelstellingen op te volgen.
    • Je hebt hierbij bijzondere aandacht voor het samenspel tussen het gezamenlijke actieterrein en het actieterrein per museum;
    • Je past lopende initiatieven in dit geheel in zoals de museumnacht, de museumpas, ...
    • Je rapporteert rechtstreeks aan de zakelijk directeur en de directiecomités van beide AGB’s.
  • 2. Gezamenlijke communicatie
    • Je onderhoudt de huidige communicatiekanalen van de Gentse musea (website, community management sociale media, nieuwsbrief)
    • Je coördineert gezamenlijke initiatieven zoals de Gentse museumnacht, deelname aan de Cultuurmarkt, ...
    • Je vormt de link tussen de musea en de communicatiekanalen en -fora van de stad Gent;
    • Je werkt hiervoor nauw samen met de musea, je voorziet hiervoor de nodige overlegmomenten;
  • 3. Zakelijk team
    • Je werkt nauw samen met de collega’s van het zakelijk team, voornamelijk op vlak van prijszetting
    • Je verzorgt hierbij de nodige rapportering aan directiecomité, commissies van advies en raden van bestuur;
    • Je neemt deel aan de overlegmomenten binnen het team.

Wat krijg je van ons?

  • Een voltijds contract van 1/11/2020 tot 15/06/2021.
  • Een aantrekkelijk salaris: bruto maandelijks loon vanaf € 3.170 waarbij relevante anciënniteit kan worden meegenomen.
  • Een afwisselende job, met veel menselijk contact en heel wat eigen verantwoordelijkheden;
  • Maaltijdcheques;
  • Volledige terugbetaling van het openbaar vervoer of een ferme fietsvergoeding of een (elektrische) pendelfiets;
  • Een gratis hospitalisatieverzekering;
  • Eindejaarspremie;
  • Een aantrekkelijke verlofregeling;
  • De mogelijkheid tot telewerk en glijdende werkuren;
  • De plaats van tewerkstelling is Veldstraat 82, 9000 Gent.

Wat zijn de voorwaarden?

  • 1. Je hebt een masterdiploma of gelijkwaardig.
  • 2. Je hebt minstens 1 jaar professionele ervaring in de coördinatie van projecten (digitale) marketing en communicatie.
  • 3. Ervaring in de cultuursector of met de implementatie van CRM is een meerwaarde, maar geen vereiste.

Ben jij onze nieuwe coördinator gezamenlijke marketing en communicatie?
Schrijf je uiterlijk in op 14/09/2020 door te mailen naar tom.houbrix@stad.gent en voeg hierin je diploma en een recent cv toe.

Heb je nog vragen over deze vacature?

  • Over de functie-inhoud Neem contact op met: Sarah Bastien, algemeen zakelijk directeur, op het nummer 0499/59 36 20.
  • Over de procedure en arbeidsvoorwaarden Bel naar Tom Houbrix (0499/32 74 89), coördinator HR.
26.Aug.20
Word Vriend van S.M.A.K.
made by